LEAN
Lean is een businessfilosofie en een manier van werken waarbij medewerkers in een organisatie zich richten op het creëren van waarde voor de klant en het elimineren van verspillingen. Door de klant centraal te stellen creëer je met Lean maximale toegevoegde waarde voor de klant tegen een minimale inspanning. Lean verbetert de kwaliteit van producten en diensten, verkort de doorlooptijden en vermindert de kosten.
Als Lean Six Sigma Black Belter kan ik op strategisch niveau meedenken over verbetertrajecten. Mijn belangrijkste toegevoegde waarde in deze trajecten is de betrokkenheid en veranderbereidheid bij de mensen aan te wakkeren en hen te enthousiasmeren.
LEAN & LUMINA
Een geïntegreerde project-aanpak van de organisatie- en/of procesverandering volgens de LEAN-startup methode in combinatie met continue aandacht voor de mens.
Veranderen is in deze tijd een continu gegeven. Flexibel en agile is trend. Onvermijdelijke veranderingen moeten snel en efficiënt worden doorgevoerd om niet tijdens of na implementatie alweer achterhaald te zijn. Als medewerkers de urgentie en het verbeterproces beter begrijpen en met overtuiging omarmen komt het sneller en efficiënter tot stand en zal het sneller zijn geborgd. Een medewerker die weet wat zijn of haar bijdrage is aan het succes (zekerheid) van de onderneming is positiever en productiever.